ניקוי שחורים – פילינג להסרת שחורים

כיצד נוצרים ראשים שחורים על עור הפנים?

 
כולנו מכירים את תופעת הראשים השחורים והמכוערים המצטברים על עור הפנים. הסיבה העיקרית להיווצרותם של ראשים אלה (הקרויים גם "קומדונים") היא הפרשה של סבום על-ידי שכבת העור הפנימית. מקורו של הסבום הוא בבלוטות החלב הנמצאות בחלקו העמוק של העור והוא מופרש לחלקו החיצוני דרך הנקבוביות של זקיקי השיער.

 

לסבום יש תפקיד חשוב מאוד בליחוך העור, בהגנה ובריכוכו של עור הפנים, אך כאשר הפרשתו מבלוטות החלב גדולה מדיי נראה עור הפנים מבריק, לא אסתטי ושמנוני מאוד.

פעמים רבות, כאשר בלוטת החלב יוצרת סבום בצורה מוגברת כתוצאה מפעילות הורמונאלית, נאטם מעבר השומן מהנקבובית החוצה והיא נסתמת.

בשל החשיפה לאוויר של פתח הנקבובית נוצר תהליך של התחמצנות הגורם להשחרת הסבום הלכוד בתוכה ולהופעת הראש השחור, הפוגם במראה העור.

כדי להתמודד בצורה נכונה עם הופעתם של הראשים השחורים על עור הפנים, עדיף תמיד לנסות את שיטת הטיפול המונע .

עוד לפני שהם מופיעים: יש להקפיד על ניקוי הפנים בסבון פנים עדין. סבון קשה שאינו מותאם לעור הפנים עלול לגרום לגירוי, לקשקשים, להצטברות תאים מתים, לסתימת הנקבוביות ולהיווצרות הראשים השחורים.

כמו כן, יש לעשות פילינג באמצעות מקלפים עדינים כדוגמת חומצות אלפא הידרוקסיות הגורמות להסרה של תאי העור המתים.

פילינג חומצות אלפא הידרוקסיות מביא לתוצאות מעולות, אך לרוב אינו פותר את הבעיה של עודף הפרשת הסבום ומסייע רק בשיפור זמני של מראה העור.

לשמירה על התוצאות החיוביות, כדאי להתייעץ עם קוסמטיקאיתמקצועית בנוגע להמשך טיפול. ככלל, ניתן להשתמש במוצרים קוסמטיים המכילים ויטמין A ומשפרים את פעולתן של הנקבוביות ואת מעבר הסבום דרכן. לעיתים אף ניתן לנטול גלולות למניעת הריון הגורמות לוויסות הפעילות ההורמונאלית ולהפחתה של ייצור סבום עודף.

פילינג לניקוי ראשים שחורים

 

שלבים בניקוי העור למניעת היווצרות של שחורים (קומדונים).

כאמור, ניקוי שחורים אינו פעולה פשוטה ומומלץ לבצע את הטיפול בחדרה של קוסמטיקאית מקצועית. אולם, לסקרנים שבניכם, הסבר קצר על התהליך:

יש לנקות את עור הפנים עם "קלינסר" המותאם לסוגו ולהסיר שומנים ומשקעים אחרים מעל פני העור. בהמשך רצוי לבצע פילינג עדין ומיוחד בהתאם לסוגו של העור.

הפילינג גורם בנוסף להסרת התאים המתים גם לשיפור ולאיזון הפרשת הסבום מהעור. מומלץ להשתמש בפילינג גרגרים עדין במיוחד או בפילינג אנזימטי המבוסס על רכיבים אנזימיים המסייעים בפירוקו של החלבון. לפני הטיפול חשוב לוודא שהעור אינו רגיש לחומרים אלה.

לפני ניקוי שחורים, יש לרכך את העור באמצעות משחה מרככת ומתפיחה ובאמצעות אדים ולגרום להרחבת הנקבוביות. חשוב לכסות את אצבעות הידיים במטלית מתאימה או בטישו בכדי למנוע זיהום, שריטות או גרימת נזק אחר לעור. לבסוף, יש לחלץ את הראש השחור בעדינות רבה מלמטה כלפי מעלה ולהימנע מניסיונות חוזרים ונשנים להוציא ראש שחור סרבני, שכן פעילות זו עלולה להסתיים בגירוי והופעת פצעים.

הצטברותם של ראשים שחורים על עור הפנים איננה אסתטית ואיננה בריאה ופעמים רבות אף מסתיימת בהופעתם של פצעי אקנה מכוערים, לכן מומלץ מאוד להוציאם. לא כדאי לנסות לעשות זאת לבד, שכן חוסר הכשרה וטיפול לא על ידי קוסמטיקאית, פעילות אגרסיבית מדיי ואי-הקפדה על הגינה מתאימה עלולים להסתיים בנזקים.

הסרת הנקודות השחורות צריכה להתבצע בעדינות ומתוך הפעלת לחץ מתונה, ולכן עדיף שתיעשה על-ידי מי שהוכשר לכך בצורה מקצועית ויש לו ניסיון בתחום.

 

לפרטים נוספים לגבי ניקוי עמוק של העור משחורים התקשרו ליהודית  052-8705343