רפלקסולוגיה - טיפול רפלקסולוגי

לאבחון בעיות רפואיות

מהי רפלקסולוגיה?

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול אלטרנטיבית המתבצעת על כפות הרגליים; ברפלקסולוגיה נעשה שימוש בכפות הרגליים, הן כדי לאבחן בעיות רפואיות ומחלות והן כדי לטפל בהן. משמעות המילה "רפלקסולוגיה" נגזרת ממשמעותה הכפולה של המילה האנגלית "Reflection": "השתקפות" וגם "רפלקס".

ואכן, השם מעיד על שיטת הטיפול: רפלקסולוגיה כוללת טיפול באמצעות לחיצות באזורים מסוימים בכף הרגל, המשקפים אזורים אחרים בגוף ומלווה במעין תגובת שרשרת של שרירי הגוף הגורמת להפרשה של אדרנלין ולשחרור של ערוצי אנרגיה (או בשמם המקצועי, "מרדיאנים") חסומים.

אמנם, שיטת הרפלקסולוגיה היא עתיקת ימים וראשיתה עוד בהודו ובמצרים העתיקה אך רק בשנת 1913 היא הפכה לענף מוכר. בשנת 1913 גילה ויליאם פיצג'רלד, רופא אף-אוזן-גרון אמריקאי, שהפעלת לחץ על אזורים מסוימים בכף הרגל מאיצה ותורמת לתהליכי החלמה של הגוף ומקלה מאוד על כאבים באיברים, שלכאורה, אינם קשורים לכפות הרגליים. בשנת 1930 יוניס אינגהם, אחות ופיזיותרפיסטית, העניקה לתחום את שמו המוכר "רפלקסולוגיה" והיא אף אחראית על התפתחותו המרשימה בשנות השלושים והארבעים של המאה העשרים.

בעזרת טיפול ברפלקסולוגיה ניתן לזהות דפוסים שונים ולעיתים בעייתיים הקשורים להיבטים של גוף, נפש וגם של מחשבה אצל המטופל. הלחיצות, החימום והנעת אזור מסוים בכף הרגל, מאפשרים טיפול בבעיות רפואיות ובמחלות הקשורות בחסימה של אנרגיה. חסימת האנרגיה קרויה בשפת הרפלקסולוגיה בשם "קריסטל", ואף ניתן לחוש אותה בכפות הרגלים, שכן כתוצאה מחסימה זו נוצרות מעין גבשושיות שונות בכף הרגל.

גם לכפות רגלינו יש מפה

במסגרת פעילותה הענפה בתחום, שרטטה יוניס אינגהאם מפה הקרויה "טבלת אזורי מגע בכפות הרגליים". במפה מוצג הקשר בין אברי הגוף השונים ובין אזורי המגע או הלחיצה התואמים להם בכפות הרגליים. לפי התאוריה הרפלקסולוגית, ישנו קשר הדדי בין נקודות בכפות הרגליים ובין איברי הגוף השונים, לכן כאשר מופר האיזון באיבר מסוים ומתפתחת בעיה רפואית או מחלה, נפגעת גם הנקודה המקבילה לאיבר זה בכף הרגל. מסיבה זו, טיפול באזור הבעייתי בכף הרגל משפיע על תהליכי ההחלמה של האיבר הסובל.

במפה ניתן לראות כי איברי הבטן מקבילים לאזור השקוע של מרכז כף הרגל, איברי אזור האגן מקבילים לעקב הרגל, והראש, הצוואר והפנים מקבילים לאצבעות הרגליים השונות. האבחון בשיטת הרפלקסולוגיה נעשה לפי מידת הנוקשות של האזור המקביל בכף הרגל וגם לפי רגישותו לחום, לקור, ללחות וליובש. הטיפול הרפלקסולוגי איננו כואב או מטריד אלא להפך, הוא נעים ומרגיע ומתאים למרבית האנשים כולל לתינוקות רכים או לקשישים.

מתי רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול יעילה?

הטיפול הרפלקסולוגי מיועד לעזור לקשת רחבה של בעיות רפואיות וגם לסייע במצבים של חוסר איזון נפשי:

• טיפול במצבים של תשישות, עייפות והיעדר אנרגיה.
• טיפול במצבי לחץ שונים, הבאים לידי ביטוי בתסמינים גופניים: קוצר נשימה, שרירים תפוסים, דופק מהיר, כאבי ראש וחוסר ריכוז.
• טיפול בכאב כאשר הוא נובע מדלקת, מבעיות כרוניות או מפציעה.
• טיפול בתסמונות שונות הקשורות למערכת העיכול ולמעי רגיז, כדוגמת: עצירות, כאבי בטן, שלשולים, צרבת ותהליך עיכול לא תקין.
• טיפול רפלקסולוגיה בהפרעות הקשורות למערכת ההורמונלית, כדוגמת כאבי טרום מחזור, אי-סדירות במחזור החודשי ובעיות הקשורות בבלוטת התריס.
להזמנת טיפול רפלקסולוגיה התקשרו עכשיו ליהודית   052-8705343