עיסוי רפואי לנשים – טיפול באמצעות עיסוי

מהו עיסוי רפואי?

כולנו יודעים עד כמה שיטות העיסוי המסורתיות הן דרך נעימה להרפות את שרירי הגוף ולהשתחרר מלחצי היום יום. העיסוי הרפואי בשונה משיטות עיסוי אחרות, נוסף לאלמנט הרגיעה הנלווה לו, הוא גם שיטת טיפול רפואית המבוססת על ידע רחב מאוד באנטומיה והכרה של מערכת השלד והשרירים בגוף. מטרתו של העיסוי הרפואי היא להשיב לגוף את חיוניותו ואת יכולת התפקוד השגרתית, להקל על כאבים כרוניים, לשחרר שרירים מכווצים, ולשפר את טווח התנועה של הגפיים ואת ההרגשה הכללית. העיסוי רפואי, כולל מגוון של טכניקות הקרויות "מנואליות" – במהלך העיסוי נעשה שימוש מקצועי בידיים לצורך ריפוי ושחרור הגוף; המטפל משתמש בידיו ובזרועותיו: במרפקים, באמות ובאצבעות. העיסוי לרוב כולל שימוש בשמן עיסוי מתאים, ולעיתים אף ניתן לעשותו ללא הסרת הבגדים.

טכניקות שונות של עיסוי רפואי:

• טיפול באמצעות לישת הגוף והאזורים הרגישים: מטרתה של הלישה היא להשיב לשרירים את האלסטיות שאבדה כתוצאה מפאסיביות ממושכת.
• עיסוי רפואי של נקודות ה"טריגר פוינט": הטריגר פוינט הם המקומות בגוף בהם התרחש תהליך של הדבקויות לא רצויות של סיבי השרירים.
• טיפול הנעת מפרקים: שיטת טיפול שמטרתה להגדיל את טווח התנועה של המפרקים ולהגביר את ייצור "הנוזל סינוביאלי" – הנוזל האחראי על שימון המפרקים.
• טיפול באמצעות חיכוך רוחבי: הטיפול נעשה לרוחב סיבי השרירים במטרה לשחרר את ההידבקויות של סיבי השרירים.
• טיפול באמצעות מתיחות: מטרתן של המתיחות היא להחזיר לגוף את טווח התנועה הרחב שלו באזור המפרקים.

עיסוי רפואי לעומת עיסוי רגיל

לעיסוי הרפואי בשונה מהעיסוי הרגיל ישנן מטרות רפואיות, והוא אינו מיועד רק במטרה לשפר את התחושה ולהשרות הרגשת נינוחות. בעיסוי הרפואי ניתן דגש מיוחד על המבנה האנטומי והאורטופדי של הגוף תוך התייחסות פרטנית לשרירים השונים, לרצועות הגוף, לגידים ולמפרקים. העיסוי הרפואי מבוסס על ידע מחקרי ועל תכלית מדויקת שמטרתה העיקרית בנוסף לתחושת הרגיעה היא לשפר את בריאותו של הגוף.

הטיפול בעיסוי הרפואי נעשה על מיטת טיפולים מיוחדת. במהלך העיסוי מתמקד המטפל באזור מסוים בגוף או מטפל בבעיה ממוקדת ואינו מטפל בכל הגוף כיחידה אחת כפי שנהוג לעשות בעיסוי רגיל. חלק גדול מהעיסוי הרפואי מתבצע כאשר המטופל שוכב על צידו, בשונה מעיסוי רגיל, בו לרוב שוכב המטופל על גבו ולאחר מכן על בטנו. השכיבה על הצד מאפשרת נגישות טובה יותר לשרירי הגוף השונים.

העיסוי הרפואי מתאים מאוד לטיפול בכאבי גב ובבעיות שונות של מערכת השלד ושל השרירים. בעקבות עיסוי רפואי מושגת הקלה משמעותית בכאבי גב וכאבי שרירים גם לאחר מספר טיפולים קטן יחסית. נוסף לכך, מסייע הטיפול להקלה והתמודדות עם קשת רחבה של בעיות רפואיות:

• הקלה של כאבי ראש כרוניים.

• הקלה של קשיי נשימה.

• טיפול במקרים של פריצת דיסק.

• טיפול בכאבי ברכיים ממושכים.

• סיוע בהפגת מתח ושיפור הרגשת הרגיעה והנינוחות.

• טיפול בכאבי שרירים ברמות שונות.

• טיפול בדלקות גידים.

להזמנת עיסוי רפואי התקשרי עכשיו! ליהודית 052-8705343