עור עם אקנה עלול לגרום צלקות על הפנים ? לא בהכרח!

רבים מאיתנו סובלים מהתופעה של צלקות על הפנים בעקבות אקנה קשה, תופעה שכרוכה גם בתחושת חוסר נעימות נפשית, בושה ואף רצון להסתתרות לעיתים. אך למעשה, מצב של צלקות על הפנים הוא מצב מאוחר וקשה יחסית של אקנה, שיש אפשרות למנוע אותו עוד בשלבים ההתחלתיים של אקנה. בנוסף, כיום ישנם טיפולים רבים נגד צלקות על הפנים המאפשרים הבהרה, טשטוש והסתרה של צלקות. או במילים אחרות, צלקות על הפנים הן לא חובה!

איך נגרמות צלקות על הפנים כתוצאה מאקנה?

הפצעים המוגלתיים, שנקראים אקנה, נוטים להופיע בשל סיבות שונות, הורמונליות, סביבתיות ואחרות. למעשה, התהליך קורה כך: הסיבות השונות והאינדבידואליות גורמות להפרשה מוגברת של שומנים מבלוטות החלב, שנמצאות מתחת לעור. השומן הרב, בשילוב עם תאי עור מתים, גורמים לכך, שזקיקי השיערות נסתמים, וכך בתוך כל זקיק הולכת ומתפתחת דלקת בשם אקנה, שגורמת להופעת פצעים אדומים, מוגלתיים ובלתי אסתטיים על פני העור. זה קורה בגילאים שונים, אצל גברים ונשים, בדרגות חומרה שונות ובאיזורים שונים על הגוף.

הסיבה להופעת צלקות על הפנים נובעת מהעובדה, שהרקמות העדינות על הפנים שניזוקו מהפצע, לא מצליחות לתקן את עצמן בצורה שלמה ומותירות סימנים על העור.
אקנה מוזנחת שלא מטופלת בזמן, או שלא מטופלת נכון, עלולה לגרום להופעה של צלקות על הפנים, כאשר ישנן צלקות שקועות וישנן צלקות מורמות, שנותרות על הפנים גם לאחר שהאקנה חלפה. אם אתם סובלים מאקנה, אין סיבה שתגיעו למצב של צלקות על הפנים אם תקפידו על טיפול נכון ובזמן, ועל אורח חיים בריא.

אין סיבה לסבול צלקות על הפנים
אמנם לא ניתן להעלים לחלוטין צלקות על הפנים, אך ניתן בהחלט לשפר את המראה, לטשטש אותן ואף להעלימן במידה והן בדרגת חומרה נמוכה. כיום, בזכותן של התפתחויות טכנולוגיות וקוסמטיות מרחיקות לכת, ניתן לעבור מספר טיפולים כנגד צלקות על הפנים, ולהרוויח חזרה את המראה האסתטי ואת הביטחון העצמי.

כל טיפול נגד צלקות על הפנים חייב להיעשות בפיקוח רפואי, תחת מעקב מסודר ואצל מכון או קוסמטיקאית מוסמכת. חשוב לדעת, כי לפני תחילת הטיפול נגד צלקות על הפנים יש לעבור אבחון מקצועי ומקיף, על מנת להבין את חומרת המצב ולהתאים את הטיפול בצורה האופטימלית.
בין סוגי הטיפול נגד צלקות על הפנים ניתן למצוא פילינג, טיפול באמצעות גלי אור אינפרא אדום, שלא רק גורם לחידוש של תאי העור ולשיפור המראה של צלקות על הפנים, אלא גם מבצע חיטוי של העור, וכן הלאה.